Directorul General Interimar a oprit emisia unui program

7 Mar 2014
Orhei, Moldova

Categorii:

Etică (abateri deontologice)  |  Conflicte de muncă  |  Cenzură  |  TV  |  TV

Descriere:

Pe 7 februarie 2014, Directorul General Interimar, Stelian Tănase, a ordonat întreruperea unui program difuzat de canalul TVR Moldova, care emite pe teritoriul Republicii Moldova. Programul întrerupt era un episod al documentarului ștenirea clandestină>, realizat de jurnalista Monica Ghiurco, și trata aspecte de politică externă din perioada comunistă. Intervenția lui Tănase a fost confirmată inclusiv de directorul TVR Internațional, Beatrice Comănescu: [1].

CNA a sancționat TVR în legătură cu acest caz, dar nu pentru actul de cenzură, căci pentru faptul că TVR nu a pus la dispoziția instituției caseta-martor. CNA a considerat că legislația audiovizuală nu prevede sancțiuni pentru actele de cenzură[2].

Într-un răspuns transmis Comisiei de Etică și Arbitraj a TVR, Stelian Tănase susține că decizia întreruperii transmisiei nu a fost un act de cenzură și s-a făcut cu respectarea procedurilor instituționale: [3].

Comisia de Etică și Arbitraj s-a pronunțat la începutul lunii aprilie 2014, considerând că decizia de întrerupere a difuzării .

 

Comisia recomandă .

De asemenea, Comisia de Etică şi Arbitraj a înaintat concluziile Consiliului de Administraţie al SRTv, considerând că „sunt întrunite condiţiile unui caz de interes major prevăzute în articolul 47 din Statutul ziaristului din SRTv”. Până la data redactării prezentului raport, Consiliul de Administraţie nu a discutat această sesizare.

 


 

Sursa: Raportul FreeEx "Libertatea presei în România 2013" publicat de ActiveWatch

[1]  „Beatrice Comănescu, directorul TVR Internațional: Stelian Tănase a oprit emisia TVR Moldova”, Exclusiv News, 17.02.2014. http://www.exclusivnews.ro/mass-media/beatrice-comanescu-directorul-tvr-international-stelian-tanase-a-oprit-emisia-tvr-moldova.html

[2]  „TVR: caseta care dovedea cenzura lui Tănase a dispărut!”, Bogdan Irimescu, Reporter Virtual, 26.02.2014. http://www.reportervirtual.ro/2014/02/tvr-caseta-care-dovedea-cenzura-lui-tanase-a-disparut.html

[3]  „Stelian Tănase, despre acuzațiile de cenzură: «TVR a acționat în deplină conformitate cu prevederile legale și statuare în vigoare»”, Iulia Bunea, Pagina de Media, 07.03.2014. http://www.paginademedia.ro/2014/03/stelian-tanase-despre-acuzatiile-de-cenzura-tvr-a-actionat-in-deplina-conformitate-cu-prevederile-legale-si-statuare-in-vigoare/

 

Linkuri sursă:


Comentează:







Distribuie:

ActiveWatch este o organizație de drepturile omului care militează pentru comunicare liberă în interes public. Programul FreeEx al ActiveWatch beneficiază de o finanțare în valoare de 74 702 euro prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România (www.fondong.fdsc.ro), și de 8 400 de dolari din partea IFEX pentru proiectul “Harta Interactivă a Libertății de Exprimare” (implementat în perioada mai 2014 – iunie 2015).
Pentru informații oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesați www.eeagrants.org.
Pentru mai multe informații despre rețeaua IFEX accesați www.ifex.org.
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a granturilor SEE 2009-2014 sau a IFEX.