Noua conducere TVR obstrucționează “enclava” TVRinfo.ro

19 Jul 2012
Bucuresti, Pangrati

Categorii:

Cenzură  |  TV

Descriere:

ActiveWatch – Agenția de Monitorizare a Presei consideră nejustificată și abuzivă decizia TVR de a interzice redacției tvrinfo.ro posibilitatea de a mai realiza materiale informative privind campania pentru referendum.

Noua conducere a televiziunii publice prejudiciază interesul public eliminând materiale editoriale privind campania pentru referendum de pe site-ul tvrinfo.ro. Decizia este cu atât mai discutabilă și suspectă cu cât spațiul online nu este supus reglementărilor impuse de CNA mass-media audiovizuale. Corpul editorial al tvrinfo.ro are, așadar, libertatea de a produce și furniza material jurnalistic relevant într-un moment politic controversat și de a își consolida astfel poziția pe piața publicațiilor online. Din acest motiv, apreciem că decizia TVR de a-și lăsa site-ul fără posibilitatea de a valorifica jurnalistic principalele evenimente pe care le trăiește România ca fiind un act de dublu sabotaj: pe de o parte: este și un act de sabotaj intern ce subminează poziția noului site tvrinfo.ro pe piață, iar pe de altă parte, un segment de public plătitor de taxe TV este privat de informațiile pentru care a plătit.

În același timp, ActiveWatch își exprimă îngrijorarea cu privire la actele de hărțuire la care au fost supuși ziariștii din conducerea editorială a site-ului tvrinfo.ro, obligați să obțină aprobarea CNA și a Parlamentului pentru difuzarea de materiale privind referendumul, deși legislația audiovizuală nu se aplică spațiului online.

În egală măsură, condamnăm cenzurarea informațiilor privind principala activitate politică în desfășurare în România cenzură impusă în virtutea unor justificări nedemne pentru o persoană care se pretinde profesionist („curăţarea homepage-ului de ştiri politice cu valenţe electorale în favoarea subiectelor arzătoare, de interes public, tratate pe larg şi exhaustiv în Jurnalele TVR” [...] „Orice fel de material electoral suplimentar realizat pe platforma online ar afecta repartizarea echitabilă a timpilor de antenă între cele două părţi şi ar avea un puternic caracter subiectiv, pe lângă faptul că ar antrena costuri suplimentare dificil de acoperit în situaţia financiară în care ne aflăm”).

Sunt greu de imaginat subiecte mai „arzătoare” în acest moment pentru societatea românească decât cele privind referendumul, mai ales că evoluțiile politice care au dus la referendum sunt menționate în raportul Comisiei Europene privind Mecanismul de Cooperare și Verificare.

În acest sens, solicităm lămuriri suplimentare din partea doamnei Ghiurco privitoare la modul în care un material electoral publicat pe site ar „afecta repartizarea echitabilă a timpilor de antenă între cele două părţi şi ar avea un puternic caracter subiectiv”. Altfel, afirmațiile doamnei Ghiurco pot fi interpretate ca o acuză adusă corpului editorial al TVR, căruia i se reproșează a priori lipsa echilibrului și a imparțialității editoriale.

ActiveWatch - Agenția de Monitorizare a Presei

Linkuri sursă:


Comentează:







Distribuie:

ActiveWatch este o organizație de drepturile omului care militează pentru comunicare liberă în interes public. Programul FreeEx al ActiveWatch beneficiază de o finanțare în valoare de 74 702 euro prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România (www.fondong.fdsc.ro), și de 8 400 de dolari din partea IFEX pentru proiectul “Harta Interactivă a Libertății de Exprimare” (implementat în perioada mai 2014 – iunie 2015).
Pentru informații oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesați www.eeagrants.org.
Pentru mai multe informații despre rețeaua IFEX accesați www.ifex.org.
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a granturilor SEE 2009-2014 sau a IFEX.