Antena 1, pe urmele lui Mihai Bendeac

23 Mar 2015
Bucuresti

Categorii:

Cenzură  |  Din partea altor instituții/ persoane  |  TV  |  Altele

Descriere:

Așa cum am relatat în precedentul Raport FreeEx, actorul Mihai Bendeac a intrat în octombrie 2013 în conflict cu angajatorul său de la acea dată, Antena 1, ca urmare a faptului că reprezentanții televiziunii au încercat să-i impună o listă cu mai multe subiecte tabu. Artistului i-a fost încălcată libertatea de exprimare în mai multe rânduri, prin faptul că i s-a interzis să facă referire la anumite personalități și subiecte în emisiunea de satiră pe care o realiza, iComedy[1]. După mai multe săptămâni de negocieri cu angajatorul, Mihai Bendeac a renunțat la contractul de la Antena 1 în schimbul unuia la Prima TV[2].

Cu toate acestea, conflictul lui Bendeac cu fostul angajator nu s-a stins, întrucât Antena Group a continuat să-l acuze și să încerce să-i saboteze colaborările, pe motiv că actorul ar fi încălcat clauzele contractuale. În august, Bendeac a povestit că se ivise ocazia de a face parte din juriul emisiunii „Românii au talent”, de la Pro TV, dar că grupul Antena a trimis o notificare prin care a împiedicat această colaborare. Drept reacție, Bendeac a publicat o listă cu persoanele considerate non grata de grupul media, pe care îi fusese interzis să le menționeze în emisiunea sa: Radu Banciu, Mircea Badea, Valentin Stan, Mihai Gâdea, CRBL, Iosif Ava, Regele Mihai, Dan Voiculescu, Stelian Tănase[3]. „Mihai Bendeac a încălcat în mod repetat clauzele contractului semnat în prealabil cu Antena 1, contract aflat încă în vigoare, motiv pentru care se confruntă cu repercusiunile legale firești într-un astfel de caz”[4], a transmis Antena Group.

În octombrie, Antena l-a dat în judecată pe Bendeac pentru „încălcarea în mod repetat a clauzelor contractuale”, potrivit directorului de PR Antena Group, Diana Zamfirescu. Antena îi cere actorului daune de 1.300.000 de euro pentru rezilierea contractului[5].

Sursa: Raportul FreeEx "Libertatea presei în România 2014-2015", publicat de ActiveWatch


[1]   „Protest. Antena 1 îl cenzurează pe Mihai Bendeac”, ActiveWatch, ActiveWatch.ro, 18 octombrie 2013.

[2]  Detalii în precedentul Raport FreeEx.

[3]  „Mihai Bendeac, dovezi care arată ce trebuia să evite pe post: Radu Banciu, CRBL, Mircea Badea, Dan Voiculescu și Stelian Tănase”, Petrișor Obae, PaginaDeMedia.ro, 11 august 2014.

[4] „Antena 1, despre Bendeac: //a încălcat în mod repetat clauzele contractului semnat în prealabil cu Antena 1//”, Petrișor Obae, PaginaDeMedia.ro, 12 august 2014.

[5]  „Exclusiv! Mihai Bendeac e terminat. Antena 1 îi cere 1.300.000 de euro daune pentru rezilierea contractului! Până la încheierea procesului actorul nu are voie să mai realizeze producții TV!”, Wowbiz.ro, 23 martie 2015.

Linkuri sursă:


Comentează:







Distribuie:

ActiveWatch este o organizație de drepturile omului care militează pentru comunicare liberă în interes public. Programul FreeEx al ActiveWatch beneficiază de o finanțare în valoare de 74 702 euro prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România (www.fondong.fdsc.ro), și de 8 400 de dolari din partea IFEX pentru proiectul “Harta Interactivă a Libertății de Exprimare” (implementat în perioada mai 2014 – iunie 2015).
Pentru informații oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesați www.eeagrants.org.
Pentru mai multe informații despre rețeaua IFEX accesați www.ifex.org.
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a granturilor SEE 2009-2014 sau a IFEX.