Jurnalist concediat pentru plagiat

26 Nov 2012
Municipiul București, Municipiul București, Romania

Categorii:

Etică (abateri deontologice)  |  Print

Descriere:

La începutul lunii noiembrie 2012, publicația Gazeta Sporturilor a reacționat la acuzațiile de plagiat aduse unui angajat angajat și l-a concediat după ce a stabilit că acestea erau întemeiate. Jurnalistul Andrei Niculescu „a încălcat normele de documentare din surse externe, folosind idei şi figuri de stil ale unor jurnalişti străini şi prezentîndu-le ca aparţinîndu-i”, conform raportului GSP[1].Potrivit comunicatului GSP[2], prin scrisori punctuale, publicația și-a cerute scuze surselor externe a căror muncă a fost folosită fără a fi citată și își asumă eroarea de a nu fi activat filtre mai bune de verificare.

Sursa: Raportul FreeEx "Libertatea presei în România 2012" publicat de ActiveWatch


[1]Gazeta Sporturilor a reziliat contractul cu Andrei Niculescu”, GSP.ro, 26 noiembrie 2012.,

[2] Ibidem.

 

Linkuri sursă:


Comentează:







Distribuie:

ActiveWatch este o organizație de drepturile omului care militează pentru comunicare liberă în interes public. Programul FreeEx al ActiveWatch beneficiază de o finanțare în valoare de 74 702 euro prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România (www.fondong.fdsc.ro), și de 8 400 de dolari din partea IFEX pentru proiectul “Harta Interactivă a Libertății de Exprimare” (implementat în perioada mai 2014 – iunie 2015).
Pentru informații oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesați www.eeagrants.org.
Pentru mai multe informații despre rețeaua IFEX accesați www.ifex.org.
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a granturilor SEE 2009-2014 sau a IFEX.