Legăturile corupte ale unui jurnalist cu mediul politic

15 Oct 2012
Municipiul București, Municipiul București, Romania

Categorii:

Etică (abateri deontologice)

Descriere:

Bogdan Chirieac, unul dintre cei mai vizibili comentatori TV, a fost acuzat că a făcut trafic de influență în favoarea unor companii multinaționale, de la care a încasat bani pe care i-a transferat ulterior unor diverși politicieni[1] .

Acuzația a fost făcută de brokerul Cristian Sima, fost președinte al bursei de instrumente financiare derivate Sibex Sibiu. Potrivit lui Sima, Chirieac a fost partener al lui Sima în WBS Holding între 1998 și 2001.

Jurnaliștii RISE Project[2] au investigat aceste acuzații și au probat asocierea în WBS Holding a lui Thomas Lundin, fost reprezentant al companiei Ericsson în România. Lundin are în prezent un litigiu în instanțele suedeze cu Ericsson, compania acuzându-l că a deturnat fonduri în valoare de 7 milioane de euro. Lundin susține că banii respectivi au fost plătiți unor politicieni români pentru a facilita contracte pentru Ericsson[3].  Chirieac l-a dat în judecată pe Sima pentru afirmațiile de mai sus.

Bogdan Chirieac este unul dintre invitații cu cele mai multe prezențe la TV în 2012, situat pe locul 2, după Mugur Ciuvică, preşedintele asociaţiei Grupul de Investigaţii Politice, potrivit unei analize MediaTrust România din luna septembrie 2012[4]. Televiziunea care l-a chemat cel mai des în studio pe Chirieac a fost Antena 3. În 2009, Bogdan Chirieac a fost implicat într-un scandal de șantaj, când din stenogramele discuției dintre acesta și Sorin Roșca Stănescu, publicate de ziarul Curentul, reieșea că cei doi îl șantajau pe președintele Agenției Naționale pentru Integritate. Clubul Român de Presă și Asociația Jurnaliștilor din România l-au sancționat pe Chireac, cerându-le instituțiilor media să nu îl mai prezinte drept jurnalist.

Sursa: Raportul FreeEx "Libertatea presei în România 2012" publicat de ActiveWatch


[1] „Scrisoarea a IV-a de Cristian Sima: CTP, crucișătorul Potemkin al presei românești, a venit la Hotnews să-și ofere serviciile”, Adina Vlad, Adevărul.ro, 15 octombrie 2012.

[2]  http://www.riseproject.ro/despre-noi/

[3]„Fostul șef al Ericsson România: Am plătit politicieni”, riseproject.ro, 6 noiembrie 2012.

[4] „Abonații televiziunilor de știri: Mugur Ciuvică, Marius Pieleanu și Bogdan Chirieac”, Iulia Bunea, PaginaDeMedia.ro, 17 octombrie 2012.

 

Linkuri sursă:


Comentează:







Distribuie:

ActiveWatch este o organizație de drepturile omului care militează pentru comunicare liberă în interes public. Programul FreeEx al ActiveWatch beneficiază de o finanțare în valoare de 74 702 euro prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România (www.fondong.fdsc.ro), și de 8 400 de dolari din partea IFEX pentru proiectul “Harta Interactivă a Libertății de Exprimare” (implementat în perioada mai 2014 – iunie 2015).
Pentru informații oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesați www.eeagrants.org.
Pentru mai multe informații despre rețeaua IFEX accesați www.ifex.org.
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a granturilor SEE 2009-2014 sau a IFEX.