Măsurarea audiențelor, contestată de TVR și Realitatea TV

12 Mar 2013
Municipiul București, Municipiul București, Romania

Categorii:

TV  |  TV

Descriere:

În ianuarie 2012, Televiziunea publică a semnalat existența unor „discrepanțe” în ceea ce privește măsurarea audiențelor de către Kantar Media, companie care furnizează, din 2012, servicii către Asociația Română pentru Măsurarea Audiențelor (ARMA), și datele furnizate anterior de GfK România. Potrivit unui comunicat al instituției, „TVR a constatat variaţii mari, bruşte, în sens negativ, ale cifrelor de audienţă odată cu schimbarea furnizorului datelor de audienţă, inclusiv la programe care înregistrau audienţe constante”[1]. Același comunicat a acuzat „probleme privind acuratețea sistemului de măsurare a audiențelor TV în România și ale TVR în particular”, „probleme legate de creșterea încrederii în capacitatea celor care gestionează sistemul de măsurare a audienței de a asigura o deplină securizare a datelor”, „probleme privind valabilitatea sistemului de măsurare bazat pe peoplemetre”.

În februarie 2013, Realitatea TV a acuzat că se distorsionează cifrele de audiență în favoarea anumitor posturi de televiziune[2] și, în martie, a chemat în judecată Kantar Media pentru „prejudicii financiare și decredibilizarea postului de televiziune”[3]. Totul a pornit după ce Kantar Media a prezentat documente care arătau că audiența uneia dintre emisiunile Realitatea TV ar fi fost de 0% pe un anumit segment de public, timp de 45 de minute. ARMA a calificat acuzațiile reprezentanților Realitatea TV drept „nefondate” și a dat un drept la replică în care a susținut că postul informează „eronat” cu privire la acest incident. „Cerem din nou conducerii Realitatea TV să înceteze campania de dezinformare a publicului prin denigrarea a serviciului de măsurare a audiențelor TV”[4] – a precizat ARMA, în cadrul comunicatului de presă. „Specificațiile sistemului sunt în conformitate cu normele internaționale și cu prevederile contractului Serviciul Național pentru Măsurarea Audiențelor TV (SNMATV), așa cum este furnizat de către Kantar Media”[5], a declarat ulterior Lucia Antal, președintele ARMA, după realizarea unui audit de către compania britanică Helen Harrison & Company.

 

Sursa: Raportul FreeEx "Libertatea presei în România 2012" publicat de ActiveWatch


[1] „TVR a solicitat ARMA explicații în legătură cu discrepanțele în noile date de audiență”, TVR.ro, 26 ianuarie 2012.

 

[2] „Scandalul privind măsurarea audiențelor, departe de final”, Anca Simionescu, EvZ.ro, 28 februarie 2013.

 

[3] „Scandalul audiențelor, pe masa CNA. Jurnaliștii Realitatea TV, nedreptățiți”, Realitatea.net, 6 martie 2013.

 

[4] Comunicat de presă ARMA, 1 martie 2013.

 

[5] „ARMA: Auditul făcut de o companie britanică a confirmat că serviciile Kantar Media sunt ok. Reprezentanții Realitatea TV au contestat corectitudinea unor date prezentate”, DP, HotNews.ro, 12 martie 2013.

 

Linkuri sursă:


Comentează:







Distribuie:

ActiveWatch este o organizație de drepturile omului care militează pentru comunicare liberă în interes public. Programul FreeEx al ActiveWatch beneficiază de o finanțare în valoare de 74 702 euro prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România (www.fondong.fdsc.ro), și de 8 400 de dolari din partea IFEX pentru proiectul “Harta Interactivă a Libertății de Exprimare” (implementat în perioada mai 2014 – iunie 2015).
Pentru informații oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesați www.eeagrants.org.
Pentru mai multe informații despre rețeaua IFEX accesați www.ifex.org.
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a granturilor SEE 2009-2014 sau a IFEX.