Proces câștigat de o publicație gorjeană

11 May 2012
Gorj

Categorii:

Acces la informații de interes public  |  Print

Descriere:

Publicația Gorj TV a solicitat în Complexului Energetic Rovinari (companie aparținând statului român), sucursală a Complexului Energetic Oltenia S.A. (CEO), o serie de informații legate de: contractele pe care compania le are cu firma de pază (durata acestora, procedurile de achiziții publice), prejudiciile înregistrate de companie în urma furturilor în ultimii ani; existența unor anchete ale organelor de drept cu privire la legalitatea atribuirii şi derulării contractelor de pază, precum și documentele aferente. Compania Energetică Rovinari a răspuns parțial solicitării, refuzând să pună la dispoziția jurnaliștilor documentele solicitate. Jurnalistul Narcis Daju a acționat în instanță compania, Tribunalul Gorj obligând CEO prin sentința din 11 mai  2012 să pună la dispoziția jurnalistului informațiile solicitate. CEO a făcut recurs, procesul aflându-se acum la Curtea de Apel Craiova.

 

Sursa: Raportul FreeEx "Libertatea presei în România 2012" publicat de ActiveWatch

Linkuri sursă:


Comentează:







Distribuie:

ActiveWatch este o organizație de drepturile omului care militează pentru comunicare liberă în interes public. Programul FreeEx al ActiveWatch beneficiază de o finanțare în valoare de 74 702 euro prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România (www.fondong.fdsc.ro), și de 8 400 de dolari din partea IFEX pentru proiectul “Harta Interactivă a Libertății de Exprimare” (implementat în perioada mai 2014 – iunie 2015).
Pentru informații oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesați www.eeagrants.org.
Pentru mai multe informații despre rețeaua IFEX accesați www.ifex.org.
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a granturilor SEE 2009-2014 sau a IFEX.