Curtea de Conturi a vrut să șteargă neregulile AGERPRES

25 May 2012
Municipiul București, Municipiul București, Romania

Categorii:

Online  |  Acces la informații de interes public

Descriere:

Curtea de Conturi a României (CCR) a cerut Federaţiei Române a Jurnaliştilor MediaSind să șteargă de pe site-ul federației, www.mediasind.ro, raportul CCR care semnala încălcările legislative şi gestionarea frauduloasă a banilor publici de către conducerea Agenţiei Naţionale de Presă AGERPRES[1].

Documentul a fost obținut în baza legii 544/2001, după ce Tribunalul Municipiului Bucureşti a hotărât, în urma cererii Sindicatului Jurnaliştilor Profesionişti MediaSind, administraţia AGERPRES să comunice Raportul Curţii de Conturi[2]. MediaSind a anunțat instanţa de la bun început că doreşte să publice raportul și „să-l aducă la cunoştinţa membrilor săi şi a opiniei publice”.[3]

Valentin Chiş, şeful Serviciului de Comunicare, Imagine şi Relaţii Publice din Curtea de Conturi, a amenințat MediaSind că, în cazul refuzului de a șterge acel raport, „va recurge la măsuri de ordin legal pentru a fi retrase de pe serverul care le găzduieşte”[4]. Chiș și-a motivat cererea spunând că „neregulile descoperite de inspectori au fost îndreptate, iar articolul publicat este incomplet şi părtitinor”[5]. Afirmație nu este susținută de probe – în niciun raport ulterior al Curții de Conturi nu se face referire la vreo îndreptare a neregulilor.

Ioan Roșca, directorul AGERPRES, a fost purtătorul de cuvânt al actualului șef CCR, Nicolae Văcăroiu, pe vremea când acesta conducea Guvernul României.

AGERPRES a contestat decizia Tribunalui București. Pe 1 octombrie 2012, Curtea de Apel Bucureşti a respins recursul introdus de AGERPRES, împotriva sentinței Tribunalului Municipiului Bucureşti[6].

Sursa: Raportul FreeEx "Libertatea presei în România 2012" publicat de ActiveWatch


[1] „Curtea de Conturi interzice publicarea rapoartelor privind gesionarea frauduloasă a banului public în AGERPRES!”, MediaSind.ro, 25 mai 2012.

[2] „MediaSind a câștigat procesul cu Agerpres”, Bianca Damian, ReporterVirtual.ro, 15 decembrie 2011.

[3] „Curtea de Conturi interzice publicarea rapoartelor privind gesionarea frauduloasă a banului public în AGERPRES!”, MediaSind.ro, 25 mai 2012.

[4] Ibidem.

[5] Ibidem.

[6] Curtea de Apel Bucureşti obligă conducerea ANP AGERPRES să facă publice informaţiile solicitate de sindicat”, Comunicat Mediasind, MediaSind.ro, 1 octombrie 2010.

 

Linkuri sursă:


Comentează:







Distribuie:

ActiveWatch este o organizație de drepturile omului care militează pentru comunicare liberă în interes public. Programul FreeEx al ActiveWatch beneficiază de o finanțare în valoare de 74 702 euro prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România (www.fondong.fdsc.ro), și de 8 400 de dolari din partea IFEX pentru proiectul “Harta Interactivă a Libertății de Exprimare” (implementat în perioada mai 2014 – iunie 2015).
Pentru informații oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesați www.eeagrants.org.
Pentru mai multe informații despre rețeaua IFEX accesați www.ifex.org.
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a granturilor SEE 2009-2014 sau a IFEX.