Emisiune în direct întreruptă la numai trei minute de la începerea ei

26 Oct 2013
Bucuresti

Categorii:

Cenzură  |  Editoriale (interne)  |  TV  |  Radio  |  Prezentator

Descriere:

Pe 25 octombrie 2012, emisiunea Radio GSP live, realizată de ziaristul sportiv Gabi Safta, produsă și difuzată de Radio GSP și preluată în direct de postul TV GSP TV, a fost întreruptă pe televiziune după numai 3 minute și 2 secunde de la startul ei. Motivul invocat oficial de postul de televiziune a fost acela că „au existat probleme tehnice, care au întrerupt şi au împiedicat apoi reluarea talk-show-ului”[1]. Safta anunțase cu o zi înainte că în cadrul emisiunii va face dezvăluiri despre antrenorul echipei Steaua, Laurențiu Reghecampf, iar invitatul emisiunii era agentul de jucători Dumitru Tudor, care avusese anterior mai multe conflicte cu antrenorul Stelei și cu soția acestuia, Ana Maria Prodan, la rândul ei agent de jucători.

Anterior întreruperii transmisiei din studiou, Safta fusese anunțat de producător că sunt probleme tehnice și trebuie să iasă din emisie. Reprezentanții companiei de cablu au spus că nu au existat probleme cu fibra optică, așa cum au susținut producătorii emisiunii. La începutul emisiunii, Safta a spus că ar fi fost ultima emisiune în care ar fi discutat despre Reghecampf și a cerut demiterea acestuia de la echipă „astăzi vă voi spune public vreo n-şpe mii de motive pentru care Steaua trebuie să-l dea afară în cazul în care vrea să treacă la un etaj superior campionatului intern”[2].

După întreruperea emisiei a fost difuzată publicitate, iar apoi un alt program în reluare. Ediția următoare a emisiunii era programată pentru luni, 28 octombrie, iar Safta îl anunțase tot pe D. Tudor ca invitat. Emisiunea nu a mai fost deloc realizată[3]. Câteva zile mai târziu, conducerea postului GSP TV a eliminat definitiv din grilă emisiunea realizată de Gabi Safta.[4]

Safta a declarat public că au existat presiuni asupra lui din interiorul redacției: „Cu o săptămână înainte de aceste întâmplări, am primit un telefon de la Costin Deșliu, redactor-șef la GSP TV, că ar fi bine să nu-l mai vorbim de rău pe Reghe că s-ar putea să primim telefon de mai sus. I-am spus că am înțeles nu mă voi mai lua de ei, nu voi mai face dezvăluiri, dar le voi face în Gazeta Sporturilor și le voi citi de acolo”[5].

În octombrie, Laurențiu Reghecampf, antrenor al Stelei, și-a demonstrat la rândul său disprețul pentru libertatea de exprimare a jurnaliștilor. Contactat prin telefon de DigiSport, acesta a sugerat către conducerea televiziunii că ar fi bine ca ziaristul Andrei Vochin să nu mai apară pe post[6]. Jurnalistul își declarase rezervele în ce privește progresele tehnice ale antrenorului Stelei.

Sursa: Raportul FreeEx "Libertatea presei în România 2013", publicat de ActiveWatch


[1]  „VIDEO Emisiune de 03 min. și 02 sec.! GSP TV a oprit emisiunea lui Gabi Safta, după ce acesta anunțase că urmează dezvăluiri despre Reghecampf”, Andrei Crăițoiu, GSP.ro, 26 octombrie 2013. http://www.gsp.ro/gsp-special/media/video-emisiune-de-03-min-si-02-sec-gsp-tv-a-oprit-emisiunea-lui-gabi-safta-dupa-ce-acesta-anuntase-ca-urmeaza-dezvaluiri-despre-reghecampf-411814.html

[2]  Ibidem.

[3]  „«Convertor sau minciună?» Emisiunea lui Gabi Safta de la Radio GSP nu a fost difuzată nici ieri”, Mirela Apostol, ProSport.ro, 29 octombrie 2013. http://www.prosport.ro/fotbal-intern/diverse/convertor-sau-cenzura-emisiunea-lui-gabi-safta-de-la-radio-gsp-nu-a-fost-difuzata-nici-ieri-11577706

[4]  „Emisiunea lui Gabi Safta, scoasă definitiv din grila GSP TV. Avertisment acum o săptămână: s-ar putea să primim telefon de mai sus”, Iulia Bunea, Pagina deMedia, 29.10.2013. http://www.paginademedia.ro/2013/10/emisiunea-lui-gabi-safta-scoasa-definitiv-din-grila-gsp-tv-avertisment-acum-o-saptamana-s-ar-putea-sa-primim-telefon-de-mai-sus/

[5]  Ibidem.

[6]„Hîrtia care doare și hîrtia care mângâie”, Cătălin Tolontan, Tolo.ro, 10 octombrie 2013. http://www.tolo.ro/2013/10/10/hirtia-care-doare-si-hirtia-care-mingiie/

Linkuri sursă:


Comentează:







Distribuie:

ActiveWatch este o organizație de drepturile omului care militează pentru comunicare liberă în interes public. Programul FreeEx al ActiveWatch beneficiază de o finanțare în valoare de 74 702 euro prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România (www.fondong.fdsc.ro), și de 8 400 de dolari din partea IFEX pentru proiectul “Harta Interactivă a Libertății de Exprimare” (implementat în perioada mai 2014 – iunie 2015).
Pentru informații oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesați www.eeagrants.org.
Pentru mai multe informații despre rețeaua IFEX accesați www.ifex.org.
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a granturilor SEE 2009-2014 sau a IFEX.