Primarul Ion Dumitru vs Ediție Specială Press

24 Feb 2015
Pitesti

Categorii:

Etică (abateri deontologice)  |  Insulte  |  Altele  |  Print  |  Editor

Descriere:

Publicația argeșeană Ediţie Specială Press a fost obligată, printr-o hotărâre irevocabilă a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, care menţine sentinţa Tribunalului Argeş şi decizia Curţii de Apel din Piteşti[1], la plata unor daune morale în valoare de 20.000 de euro către primarul Ion Dumitru din comuna argeşeană Albota[2]. În aprilie 2015 ICCJ a respins și acțiunile de revizuire și contestație în anulare.

Dumitru Ion îi chemase în judecată în 2011 pe mai mulţi reprezentanţi ai publicaţiei, pentru campania dusă împotriva sa. Conform jurnalistului Mihai Bacalu de la Ora de Știri, „În materiale redactate inclusiv în acest an, redactorii publicaţiei Ediţie Specială Press l-au acuzat cu un limbaj de mahala pe Dumitru că ar fi primit mită la alocarea unor lucrări de infrastructură, cu care şi-ar fi achiziţionat câteva balastiere. (…) Publicaţia acţionată în instanţă de primarul din Albota a continuat să-l atace atât pe reclamant, cât şi pe magistraţii care au judecat litigiul, redactând într-un limbaj deloc licenţios un material despre viziunea sa asupra presei, după ce a pierdut procesul la Curtea de Apel din Piteşti”[3]. Mihai Bacalu a devenit el însuși ținta atacurilor Ediție Specială Press, care a publicat injurii cu un caracter suburban la adresa sa însoțite de fotografii ale sale[4]. De asemenea, e-mail-uri injurioase și amenințătoare, scrise într-o limbă română suburbană, prolixă și plină de greșeli gramaticale, au fost transmise către jurnalist de pe o adresă ce pare să aparțină publicației Ediție Specială Press, după cum a informat jurnalistul echipa FreeEx, punând la dispoziție e-mail-urile amenințătoare.

Din analiza ActiveWatch a reieșit că publicația Ediţie Specială Press încalcă în mod flagrant etica jurnalistică într-o pondere covârșitoare a materialelor publicate. Materialele acestora practică injurii, lansează afirmații nesusținute, discriminează categorii defavorizate, nu audiază toate părțile implicate, neputând fi, în fapt, calificate drept jurnalism.

Sursa: Raportul FreeEx "Libertatea presei în România 2014-2015", publicat de ActiveWatch


[1]  Dosar nr. 5891/109/2011. Tribunalul Argeș - Hotarâre  19/2013  24.01.2013.

[2]  „Justiţia nu mai tolerează limbajul injurios. Publicaţie taxată sever”, de Mihai Bacalu, Ora de știri, 16 iunie 2014.

[3]  Ibidem.

[4]  Jegurile societăţii de la publicaţia online Ora de ştiri Cluj, jurnalist gay Mihai Bacalu, rom ungur (boanghina ordinară), fetiţa primăriei Albota, judeţul Argeş, condusă de bastardul Ion Dumitru, care l-a plătit pe gay-ul Bacalu cu suma de 1000 de euro pentru dezinformarea opiniei publice, a organelor de cercetare penală DNA Piteşti etc. făcându-se că îi ia apărarea bastardului şi judecătoarelor corupte total, atât cele de la Tribunalul Argeş, cât şi cele de la Curtea de Apel Piteşti, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. El spune că am fi fost taxaţi sever de abuzivele în robe cu suma de 20.000 de euro pe care ne-o va înapoia cât de curând prin decizia de apel la contestaţia în anulare de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie”, Ediție Specială Press, 24 februarie 2015.

Linkuri sursă:


Comentează:







Distribuie:

ActiveWatch este o organizație de drepturile omului care militează pentru comunicare liberă în interes public. Programul FreeEx al ActiveWatch beneficiază de o finanțare în valoare de 74 702 euro prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România (www.fondong.fdsc.ro), și de 8 400 de dolari din partea IFEX pentru proiectul “Harta Interactivă a Libertății de Exprimare” (implementat în perioada mai 2014 – iunie 2015).
Pentru informații oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesați www.eeagrants.org.
Pentru mai multe informații despre rețeaua IFEX accesați www.ifex.org.
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a granturilor SEE 2009-2014 sau a IFEX.