Restructurări „cu cântec” la Pro TV

13 Aug 2014
Orașul Otopeni, Județul Ilfov, Romania

Categorii:

Conflicte de muncă

Descriere:

După venirea CEO-ului lituanian Aleksandras Cesnavicius, televiziunea Pro TV a trecut prin numeroase schimbări interne care au afectat o bună parte dintre angajați și, în mai multe rânduri, au creat tensiuni.

În aprilie 2014, pe rolul instanțelor erau deschise mai multe procese privind litigii de muncă, deschise de foști angajați Pro TV. Doina Gradea, fostul manager al Pro TV Internațional și fostă asistentă personală a lui Adrian Sârbu, a contestat în instanță decizia Pro TV SA de a o concedia[1]. Fostul director executiv Elena Petre a dat la rândul său în judecată televiziunea pentru litigii de muncă, iar fostul director de imagine George Negrilă a contestat în instanță concedierea sa și a acuzat că i s-a falsificat semnătura[2].

În luna mai au avut loc restructurări masive și s-a renunțat la colaborarea cu aproximativ 30 de angajați, printre care: operatori producție, ingineri de sunet, directori de imagine, regizori de emisie, regizori tehnici, asistenții de platou, mașiniști, graficieni[3]. Alți 60 de oameni au fost dați afară de la PR, departamentul Promo și Acasă TV. Vestea a venit de la Cesnavicius, care a făcut o glumă nepotrivită contextului și le-a spus angajaților *Today is Black Friday* (*Astăzi e vinerea neagră*)[4]. La scurt timp după aceea, când departamentul de PR a fost restructurat complet, bodyguarzii din clădire le-au cerut angajaților să părăsească sediul în jumătate de oră și le-au blocat accesul la calculatoare, ceea ce i-a determinat pe oameni să cheme Poliția pentru a calma spiritele[5]. Câteva zile mai târziu, Consiliul Național al Audiovizualului a aprobat modificarea structurii de programe a televiziunilor Pro TV, Acasă TV și Acasă Gold, în sensul reducerii numărului de producții proprii pe timpul verii. După aproximativ două săptămâni, la începutul lunii iunie, Pro TV a făcut o mișcare neașteptată și a reangajat aproximativ 40 dintre cei dați afară cu o lună înainte[6].

În august, 13 foști angajați au depus cereri de executare silită împotriva Pro TV pentru a-și recupera salariile restante[7].

 


Sursa: Raportul FreeEx "Libertatea presei în România 2014-2015" publicat de ActiveWatch

[1]  „Doina Gradea, fostul șef Pro TV Internațional și asistenta personală a lui Adrian Sârbu în anii 90, a dat în judecată Pro TV”, iulia Bunea, PaginaDeMedia.ro, 16 aprilie 2014.

 

[2]  „Procese de muncă la Pro TV. Fostul director executiv și un fost director de imagine au dat în judecată postul”, Petrișor Obae, PaginaDeMedia.ro, 30 aprilie 2014.

 

[3]  „”

 

[4]  „Cesnavicius, șeful Pro TV, glume cu angajații: <>”, Iulia Bunea, PaginaDeMedia.ro, 9 mai 2014.

 

[5]  „Exclusiv. Încep disponibilizările la Pro TV: Departamentul de PR a fost restructurat complet. Angajații au chemat poliția”, Iulia Bunea, PaginaDeMedia.ro, 9 mai 2014.

 

[6]  „Surpriză de proporții la Pro TV! Cine sunt oamenii reangajați după ce au fost dați afară”, Alexandru Ionescu, MondoNews.ro, 2 iunie 2014.

 

[7]  „Exclusiv. Mai mulți foști angajați ai Pro TV cer executarea silită a companiei care deține licența. Ce alte procese mai are Pro TV cu foștii angajați”, Petrișor Obae, PaginaDeMedia.ro, 13 august 2014.

 

Linkuri sursă:


Comentează:







Distribuie:

ActiveWatch este o organizație de drepturile omului care militează pentru comunicare liberă în interes public. Programul FreeEx al ActiveWatch beneficiază de o finanțare în valoare de 74 702 euro prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România (www.fondong.fdsc.ro), și de 8 400 de dolari din partea IFEX pentru proiectul “Harta Interactivă a Libertății de Exprimare” (implementat în perioada mai 2014 – iunie 2015).
Pentru informații oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesați www.eeagrants.org.
Pentru mai multe informații despre rețeaua IFEX accesați www.ifex.org.
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a granturilor SEE 2009-2014 sau a IFEX.