Scandaluri și dosare penale pentru drepturile de televizare a partidelor din Liga I

5 Jun 2013
Comuna Balotești, Județul Ilfov, Romania

Categorii:

TV

Descriere:

În aprilie 2014, președintele de atunci al LPF, Dumitru Dragomir, a fost învinuit pentru evaziune fiscală, delapidare şi spălare de bani. Potrivit procurorilor, acesta și-a însușit suma de 12,1 milioane de lei prin intermediul unui contract semnat de LPF cu o companie, pentru servicii care nu au mai fost prestate. Procurorii îl acuză pe Dragomir că *a creat, în paralel cu circuitul licit de vînzare (prin negociere directă) a drepturilor de televizare către S.C. RCS&RDS SRL, un circuit ilicit - fictiv, apt să creeze confuzia cu cel licit, în scopul delapidării sumei de 3.000.000 de euro din patrimoniul LPF[1]*. Compania care a încasat banii de la LPF se numește SC Capital Properties și este patronată de un apropiat al lui Zoltan Teszari, patronul RCS&RDS.

Un alt dosar penal în care sunt implicați Dumitru Dragomir și RCS&RDS este descris și în raportul FreeEx 2013. Conform contractului publicat de Grupul de Investigații Media[2], compania RCS&RDS ar fi finanțat cu peste 3 milioane de euro o afacere personală a lui Dumitru Dragomir, președintele Ligii Profesioniste de Fotbal (LPF). Compania RCS&RDS a primit dreptul de difuzare pentru meciurile din Liga I din partea LPF pentru sezoanele 2011 – 2014, negociator din partea Ligii fiind D. Dragomir. Astfel, RCS&RDS a plătit aproape 2 milioane de euro pentru a-şi face publicitate la nunţile şi botezurile ce urmau să se desfăşoare într-un imobil deţinut de firma lui Dumitru Dragomir. În plus, la data semnării contractului, imobilul era neamenajat, astfel încât  RCS&RDS s-a oferit să-l amenajeze pe banii săi.

În același an, televiziunea DigiSport, deținută de RCS&RDS, a câștigat prin licitație dreptul de a difuza meciurile Ligii I. Singurul care putea rezilia contractul fiind Dumitru Dragomir, ca șef al Ligii, în cazul nerespectării unor condiții tehnice. Gazeta Sporturilor a citat surse care au afirmat că DigiSport nu îndeplinea unele condiții tehnice, cum ar fi faptul că folosea 6 camere de filmat, în loc de 12, câte erau prevăzute în contract[3]. Conform declarațiilor RCS&RDS, contractul cu societatea deținută de Dragomir este legal și nu are legatură cu LPF și cu difuzarea meciurilor de fotbal.

 


Sursa: Raportul FreeEx "Libertatea presei în România 2014-2015" publicat de ActiveWatch

[1]  Ibidem.

 

[2]  Vezi contract aici: http://grupul.ro/wp-content/uploads/2013/05/Contract_asoc_particip_RDS-BODU.pdf

 

[3]Un posibil motiv de prietenie între RCS şi Dragomir: ”Nu reziliez!”, Justin Gafiuc, Gazeta Sporturilor, 05 iunie 2013.

 

Linkuri sursă:


Comentează:







Distribuie:

ActiveWatch este o organizație de drepturile omului care militează pentru comunicare liberă în interes public. Programul FreeEx al ActiveWatch beneficiază de o finanțare în valoare de 74 702 euro prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România (www.fondong.fdsc.ro), și de 8 400 de dolari din partea IFEX pentru proiectul “Harta Interactivă a Libertății de Exprimare” (implementat în perioada mai 2014 – iunie 2015).
Pentru informații oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesați www.eeagrants.org.
Pentru mai multe informații despre rețeaua IFEX accesați www.ifex.org.
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a granturilor SEE 2009-2014 sau a IFEX.