„Antenele” au abandonat interesul public pentru interesele patronatului

16 Jan 2015
Comuna Balotești, Județul Ilfov, Romania

Categorii:

TV

Descriere:

În prima parte a anului, Antenele au încercat să împiedice inevitabilul produs în luna august: condamnarea la 10 ani de închisoare cu executare a omului de afaceri și politicianului (PC) Dan Voiculescu, tatăl proprietarei din acte a grupului Intact, și confiscarea a aproximativ 6 milioane de lei din acțiunile donate de Voiculescu fiicelor sale Camelia și Corina, în dosarul privatizării Institutului de Cercetări Alimentare (ICA). Atât înainte de stabilirea sentinței, cât și ulterior, televiziunile Cameliei Voiculescu au atacat public deciziile magistraților și au recurs la manipulări care să îl facă pe Voiculescu „o victimă a regimului” în ochii opiniei publice (detalii în capitolul despre Politizare). Tot în 2014, grupul Intact a mai pierdut două „războaie”: pe cel pentru statutul de lider de audiență (purtat cu Pro TV) și pe cel pentru președinția României, unde posturile TV ale familiei Voiculescu au susținut fățiș, chiar și după afișarea rezultatelor, un alt candidat decât cel care a fost ales șef de stat[1].

La începutul anului 2015 angajații au fost anunțați că urmează reduceri salariale (de 10-15%) și disponibilizarea a 50 dintre ei[2]. „Aș vrea să vă pot spune că 2015 va fi un an bun (…) 2014 nu a fost un an ușor. Am trăit speranță, emoție, revoltă, cea mai extinsă gamă de sentimente pe care le poate avea un om. (…) Am apreciat solidaritatea voastră și capacitatea de a da mai mult în situații limită”[3], a spus Camelia Voiculescu, președintele Intact, într-un mesaj transmis angajaților. La scurt timp după aceea, realizatoarea TV Oana Stănciulescu a plecat de la Antena 3. „Contractul dintre mine şi Antena 3 încetează începând de astăzi. După 24 de ani de jurnalism, consider în continuare că libertatea de exprimare este un bun câştigat care nu poate fi luat nimănui”, a scris Stănciulescu pe Facebook.

 


Sursa: Raportul FreeEx "Libertatea presei în România 2014-2015" publicat de ActiveWatch

[1]  „Rezultate finale alegeri prezidențiale 2014: Antena 3 ȘI România TV au pierdut alegerile”, ActiveWatch, ActiveWatch.ro, 18 noiembrie 2014.

 

[2]  „Tăieri de salarii la Antena 3. Plus, 50 de oameni dați afară de la 1 februarie”, Adrian Halpert, ReporterVirtual.ro, 15 ianuarie 2015.

 

[3]  „Camelia Voiculescu, mesaj către angajații Antenelor: <>”, Carmen Maria Andronache, PaginaDeMedia.ro, 16 ianuarie 2015.

 

Linkuri sursă:


Comentează:







Distribuie:

ActiveWatch este o organizație de drepturile omului care militează pentru comunicare liberă în interes public. Programul FreeEx al ActiveWatch beneficiază de o finanțare în valoare de 74 702 euro prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România (www.fondong.fdsc.ro), și de 8 400 de dolari din partea IFEX pentru proiectul “Harta Interactivă a Libertății de Exprimare” (implementat în perioada mai 2014 – iunie 2015).
Pentru informații oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesați www.eeagrants.org.
Pentru mai multe informații despre rețeaua IFEX accesați www.ifex.org.
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a granturilor SEE 2009-2014 sau a IFEX.