Antena 1 vs jurnalistul Petrișor Obae de la PaginaDeMedia.ro

15 Jan 2014
Bucuresti

Categorii:

Etică (abateri deontologice)  |  Altele  |  Dreptul la demnitate  |  Dreptul la imagine  |  TV  |  Online  |  Redactor-șef

Descriere:

În februarie 2013, Antena TV Group l-a dat în judecată pe jurnalistul Petrișor Obae, proprietar și jurnalist al PaginaDeMedia.ro, după ce acesta a publicat mai multe materiale critice la adresa Antena 1[1]. Antena TV Group pretindea 500.000 de euro despăgubiri materiale și 100.000 de euro despăgubiri civile. În plus, Antena TV Group i-a făcut și o plângere la Poliție pentru abuz în serviciu. Petrișor Obae a fost citat și s-a deplasat la Poliție, unde, aflând acuzația care i se aduce a refuzat să dea orice declarație.

Într-unul dintre articolele reclamate de Antena, publicat pe 4 februarie 2013, PaginaDeMedia a semnalat derapaje dintr-o emisiune în care un reporter al televiziunii (Horațiu Tudor şi Adriana Bahmuțeanu criticau igiena personală a Ioanei Tufaru, fiica artistei Anda Călugăreanu[2]. Respectivul materialul televizat o prezenta pe Tufaru curățându-se în urechi cu un bețișor și arăta de aproape murdăria obținută, și a primit peste 100 de reclamații la CNA din partea telespectatorilor[3], mulți dintre aceștia considerând că Ioana Tufaru a fost pusă într-o poziție umilitoare. A doua zi după publicarea articolului critic, PaginaDeMedia a prezentat lista companiilor promovate în emisiunea respectivă, iar, în ziua următoare, a publicat vestea că Avon, una dintre companiile care aveau publicitate pe post, a precizat că nu vrea să se mai asocieze cu emisiuneaAcces Direct, care prezentase materialul respectiv. Pe 7 februarie, Antena TV Group a emis un comunicat de presă prin care anunța că îl acționează în judecată pe proprietarul PaginaDeMedia.ro. „Considerăm că acțiunile domnului Obae au un caracter de manipulare a opiniei publice și a clienților care au relații comerciale cu Antena 1. Situația este agravată de atitudinea ostilă și dezechilibrată pe care domnul Obae a manifestat-o în mod constant de-a lungul timpului față de postul nostru, comparativ cu alte televiziuni”, s-a arătat în comunicatul Antenei. În replică, reprezentanții PaginaDeMedia.ro au precizat că „își reafirmă poziția că articolele despre cazul Acces Direct au fost de bună-credință şi au avut ca unic scop informarea corectă a publicului fără alte interese decât cel public.

În ianuarie 2014, Tribunalul București a respins ca nefondată acțiunea Antena Group îndreptată împotriva lui Petrișor Obae[4].

Sursa: Raportul FreeEx "Libertatea presei în România 2013", publicat de ActiveWatch


[1]  „Antena TV Group l-a dat în judecată pe jurnalistul Petrișor Obae”, Mădălina Cerban, Mediafax.ro, 13 februarie 2013. http://www.mediafax.ro/cultura-media/antena-tv-group-l-a-dat-in-judecata-pe-jurnalistul-petrisor-obae-10560536

[2]  „Se poate mai jos? Jeg pe TV, la propriu, la Acces Direct. Ceara Ioanei Tufaru, în prim-plan”, Iulia Bunea, PaginaDeMedia.ro, 4 februarie 2013. http://www.paginademedia.ro/2013/02/se-poate-mai-jos-jeg-pe-tv-la-propriu-la-acces-direct-ceara-ioanei-tufaru-in-prim-plan/

[3]  „Peste 100 de sesizări la CNA, în cazul Ioanei Tufaru”, Iulia Bunea, PaginaDeMedia.ro, 6 februarie 2013. http://www.paginademedia.ro/2013/02/peste-100-de-sesizari-la-cna-in-cazul-ioanei-tufaru/

[4]  „Sentință. Tribunalul a respins acțiunea Antena 1 împotriva editorului PaginaDeMedia.ro în cazul Ioana Tufaru”, Iulia Bunea, PaginaDeMedia.ro, 15 ianuarie 2014. http://www.paginademedia.ro/2014/01/sentinta-tribunalul-a-respins-actiunea-antena-1-impotriva-editorului-paginademedia-ro-in-cazul-ioana-tufaru/

 

Linkuri sursă:


Comentează:







Distribuie:

ActiveWatch este o organizație de drepturile omului care militează pentru comunicare liberă în interes public. Programul FreeEx al ActiveWatch beneficiază de o finanțare în valoare de 74 702 euro prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România (www.fondong.fdsc.ro), și de 8 400 de dolari din partea IFEX pentru proiectul “Harta Interactivă a Libertății de Exprimare” (implementat în perioada mai 2014 – iunie 2015).
Pentru informații oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesați www.eeagrants.org.
Pentru mai multe informații despre rețeaua IFEX accesați www.ifex.org.
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a granturilor SEE 2009-2014 sau a IFEX.