Trustul prahovean Alpha a făcut greve și un Memoriu către Parlament

21 Feb 2013
Comuna Posești, Județul Prahova, Romania

Categorii:

Conflicte de muncă  |  Reporter  |  Prezentator

Descriere:

În februarie 2013, după mai multe greve și întreruperi de emisie în perioada 2009-2012, 27 din cei 50 de angajați ai trustului prahovean Alpha, din care fac parte televiziunea Alpha TV și ziarul Telegraful de Prahova, au înaintat un Memoriu către 20 de parlamentari români, semnalând grave încălcări ale drepturilor salariale, încălcări flagrante ale deontologiei profesionale şi presiuni morale uriaşe din partea patronilor[1].

Jurnaliștii Alpha TV și Telegraful de Prahova au semnalat că le-au fost încălcate drepturile atât în perioada vechii conduceri a trustului, reprezentată de sindicalistul Liviu Luca (finanțator informal al trustului) și de finul de cununie al acestuia (Arthur Zafiriadis – manager și proprietar formal al trustului), cât și după preluare trustului de către Cozmin Gușă – fost politician (PSD, PD, PIN) și consilier pentru politicieni/ oameni de afaceri[2].

În Memoriul trimis de ziariștii prahoveni către 20 de parlamentari români, angajații Alpha TV și Telegraful de Prahova au precizat că au continuat să lucreze, deși nu au fost remunerați pentru perioadele noiembrie 2011iunie 2012 și noiembrie 2012februarie 2013 ”Salariaţii AlphaTv Ploieşti nu şi-au primit salariile cuvenite pe perioada noiembrie 2011 - iunie 2012, deşi oamenii au continuat să vină la muncă și să îşi facă treaba profesionist. În momentul în care am considerat că este mai mult decât suficientă această uriaşă bătaie de joc şi încălcare a drepturilor lor salariale şi civile, răspunsul din partea direcţiunii, care tocmai se schimbase în acel moment, a fost acela că plăţile retroactive nu vor mai avea loc şi că cine nu este mulţumit poate pleca. Apoi, pentru a calma spiritele şi a face ca lucrurile să pară că funcţionează ,au apărut salarii pe perioada august-octombrie 2012, ultima plată efectuată fiind la data de 15 octombrie a anului trecut. Din acel moment, lucrurile au revenit în vechea lor matcă pentru şefii şi angajaţii AlphaTv Ploieşti şi Telegraful de Prahova. Suntem în februarie 2013. Din octombrie 2012 şi până acum, patronii şi directorii şi-au văzut în continuare de interesele personale şi de ginta politicși ă financiară ,iar noi ne-am văzut de munca prestată fără remuneraţie sau de drum, o parte dintre noi plecând cu orice risc. Îi spunem risc pentru că pe lângă uriaşa încălcare a drepturilor acestor oameni care muncesc sau au muncit în AlphaTv Ploieşti şi Telegraful de Prahova, există și presiuni de ordin moral asupra foştilor şi actualilor angajaţi ale celor două entităţi media[3]au susținut ziariștii prahoveni.

 


Sursa: Raportul FreeEx "Libertatea presei în România 2013" publicat de ActiveWatch

[1]  „Angajații Alpha TV Ploiești și Telegraful de Prahova, neplătiți de luni de zile”, Mihai Popescu, ObservatorulPH.ro, 21 februarie 2013.

[2]  O parte din documentarea pentru acest caz a fost realizată în cadrul proiectului „Harta Televiziunilor Locale”, realizat de ActiveWatch în colaborare cu Centrul Român pentru Jurnalism de Investigație. Raportul realizat în cadrul acestui studiu este în curs de apariție.

[3]  „Angajații Alpha TV Ploiești și Telegraful de Prahova, neplătiți de luni de zile”, Mihai Popescu, ObservatorulPH.ro, 21 februarie 2013.

 

Linkuri sursă:


Comentează:







Distribuie:

ActiveWatch este o organizație de drepturile omului care militează pentru comunicare liberă în interes public. Programul FreeEx al ActiveWatch beneficiază de o finanțare în valoare de 74 702 euro prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România (www.fondong.fdsc.ro), și de 8 400 de dolari din partea IFEX pentru proiectul “Harta Interactivă a Libertății de Exprimare” (implementat în perioada mai 2014 – iunie 2015).
Pentru informații oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesați www.eeagrants.org.
Pentru mai multe informații despre rețeaua IFEX accesați www.ifex.org.
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a granturilor SEE 2009-2014 sau a IFEX.