RCS&RDS a continuat să investească în propriile proiecte media

3 Apr 2014
Staicovici 75, Bucuresti

Categorii:

TV  |  TV  |  Internet  |  Publicitate  |  Audiențe

Descriere:

În 2013, furnizorul de televiziune și servicii internet RCS&RDS, deținut de omul de afaceri Zoltan Teszari, a continuat să investească masiv în propriile proiecte media. În luna noiembrie, RCS a concurat fără succes la concursul pentru frecvențe organizat de CNA. Intenția grupului era să obțină 11 licențe zonale pentru postul de radio DigiSport FM[1].

La începutul lui februarie 2014, Digi 24, televiziunea de știri a RCS&RDS, a fost inclusă în sistemul must-carry și a devenit obligatorie la difuzare de către toți operatorii de cablu[2]. Cu toate acestea, Romtelecom, unul dintre principalii competitori ai RCS-RDS, a primit aprobare de la CNA (cu opt voturi pentru și două împotrivă) să nu difuzeze în mod obligatoriu Digi 24 nici în grilele analogice și nici în cele digitale[3]. În aprilie 2014, RCS&RDS a cerut ca Digi 24 să fie retransmis de UPC și Romtelecom, în virtutea principiului must-carry, iar CNA a anunțat că va face verificări pentru a stabili în ce măsură se respectă acest principiu[4].

În aprilie 2014, RCS&RDS a solicitat aprobarea CNA pentru a difuza publicitate la Digi24 și la posturile de filme și de documentare Digi Film, Digi Life, Digi World şi Digi Animal World[5]. Până atunci, singura sursă de finanțare a televiziunii a venit de la RCS&RDS.

RCS&RDS administrează 13 televiziuni, dintre care 6 cu difuzare prin satelit şi 7 cu difuzare prin reţele de comunicaţii electronice[6].

 


Sursa: Raportul FreeEx "Libertatea presei în România 2013" publicat de ActiveWatch

[1]  „RCS&RDS, gigantul tăcut al «miliardarului fără chip» care cucerește pas cu pas România”, Adrian Halpert, ReporterVirtual.ro, 25 noiembrie 2013. http://www.reportervirtual.ro/2013/11/rcsrds-gigantul-tacut-al-miliardarului-fara-chip-care-cucereste-pas-cu-pas-romania.html

[2]  „Digi 24, obligatoriu pe cablu. Noua listă a televiziunilor «must-carry»”, Sergiu Bidilă, ReporterVirtual.ro, 4 februarie 2014. http://www.reportervirtual.ro/2014/02/cna-a-dat-publicitatii-lista-televiziunilor-obligatoriu-de-retransmis-pe-cablu.html

[3]  „CNA: Romtelecom nu este obligată să difuzeze Digi 24, postul RCS&RDS”, Capital.ro, 25 martie 2014. http://www.capital.ro/cna-romtelecom-nu-este-obligata-sa-difuzeze-rcsrds.html

[4]  „RCS a cerut CNA să ia măsuri ca Digi 24 să fie retransmis de UPC și Romtelecom. Consiliul a decis să verifice respectarea principiului «must-carry»”, PaginaDeMedia, 3 aprilie 2014. http://www.paginademedia.ro/2014/04/rcs-a-cerut-cna-sa-ia-masuri-ca-digi-24-sa-fie-retransmis-de-upc-si-romtelecom-consiliul-a-decis-sa-verifice-respectarea-principiului-must-carry/

[5]  „RCS&RDS vrea să difuzeze publicitate pe toate televiziunile sale, inclusiv pe Digi 24”, Mădălina Cerban, Mediafax.ro, 3 aprilie 2014. http://www.mediafax.ro/cultura-media/rcs-rds-vrea-sa-difuzeze-publicitate-pe-toate-televiziunile-sale-inclusiv-pe-digi-24-12394352

[6]  „RCS&RDS vrea să difuzeze publicitate pe toate televiziunile sale, inclusiv pe Digi 24”, R.M., HotNews.ro, 3 aprilie 2014. http://economie.hotnews.ro/stiri-media_publicitate-16964563-rcsrds-vrea-difuzeze-publicitate-toate-televiziunile-sale-inclusiv-digi-24.htm

 

Linkuri sursă:


Comentează:







Distribuie:

ActiveWatch este o organizație de drepturile omului care militează pentru comunicare liberă în interes public. Programul FreeEx al ActiveWatch beneficiază de o finanțare în valoare de 74 702 euro prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România (www.fondong.fdsc.ro), și de 8 400 de dolari din partea IFEX pentru proiectul “Harta Interactivă a Libertății de Exprimare” (implementat în perioada mai 2014 – iunie 2015).
Pentru informații oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesați www.eeagrants.org.
Pentru mai multe informații despre rețeaua IFEX accesați www.ifex.org.
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a granturilor SEE 2009-2014 sau a IFEX.