OTV... Vatican

19 Oct 2013
Consiliul National Al Audiovizualului, Bucuresti

Categorii:

TV  |  Internet  |  Publicitate  |  Audiențe  |  Libertate de exprimare  |  Acces la informații

Descriere:

După ce Consiliul Național al Audiovizualului a retras în 2012 licența televiziunii OTV pentru neachitarea unor amenzi[1], proprietarul postului, Dan Diaconescu, a încercat de mai multe ori în 2013 să reintroducă televiziunea în grilele operatorilor de cablu, însă fără succes.

În luna octombrie 2013, patronul OTV a încercat să ocolească mecanismele CNA și a reluat emisia postului, susținând că a semnat un acord cu mai mulți furnizori mici de cablu pentru a difuza emisiuni dintr-un studio de la Vatican[2]. Într-un comunicat de presă, Arhiepiscopia Romano-Catolică a anunțat însă că *OTV nu emite de la Vatican, iar Diaconescu nu are rezidența în Statul Cetății Vaticanului*[3]. Câteva zile mai târziu, CNA a sesizat Parchetul, afirmând că televiziunea a început să emită ilegal, fără a avea licență, pe frecvența celuilalt post al lui Dan Diaconescu, DDTV. În aceste condiții, CNA a dispus sistarea temporară a emisiei DDTV și a sesizat Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) şi societatea Digital Sky SRL, pentru a suspenda temporar DDTV[4]. Chemat la discuții la CNA, Dan Diaconescu a încercat să negocieze introducerea unor programe OTV în grila DDTV, dar propunerea de modificare a grilei a fost respinsă. Ulterior, membrii CNA au aprobat reluarea emisiei DDTV, cu condiția respectării legislației audiovizuale. În prezent, OTV emite pe Internet, pe site-ul http://www.otv.com.ro/, lansat în ianuarie 2013[5].

Decizia de retragere a licenței a fost contestată de OTV, dar Curtea de Apel București a respins acțiunea[6]. În aprilie 2014, societatea Ocram Televiziune, care a operat licența OTV, a intrat în faliment, după ce a acumulat datorii de 28,5 milioane de lei[7].

 


Sursa: Raportul FreeEx "Libertatea presei în România 2013" publicat de ActiveWatch

[1]  Detalii în „Raportul FreeEx 2012 – Libertatea Presei în România”, ActiveWatch.ro.

[2]  „OTV emite din nou. «Binele învinge întotdeauna răul»”, Gândul.info, 16 octombrie 2013. http://www.gandul.info/magazin/otv-emite-din-nou-binele-invinge-intotdeauna-raul-11521187

[3]  „OTV a început să emită oficial vineri noaptea în România, pe licența DD TV, însă în mod ilegal”, Mediafax apud ȘtirileProTV.ro, 19 octombrie 2013. http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/otv-a-inceput-sa-emita-oficial-vineri-noaptea-in-romania-pe-licenta-dd-tv-insa-in-mod-ilegal.html

[4]  „Televiziunea DDTV își poate relua emisia, însă fără a retransmite OTV”, Mediafax, Adevărul.ro, 24 octombrie 2013. http://adevarul.ro/entertainment/tv/televiziunea-dd-tv-isi-relua-emisia-insa-retransmite-otv-1_5269213bc7b855ff5675b173/index.html

[5]  „OTV a început să emită online”, Mediafax.ro, 28 ianuarie 2013.

[6]  „Cererea de anulare a hotărârii CNA de retragere a licenţei OTV, respinsă de Curtea de Apel  Bucureşti”, Cătălin Lupășteanu , Mediafax.ro, 3 aprilie 2013.

[7]  „Firma care a deținut OTV a intrat în faliment”, Iulia Bunea, PaginaDeMedia.ro, 23 aprilie 2014. http://www.paginademedia.ro/2014/04/firma-care-a-detinut-licenta-otv-a-intrat-in-faliment/


 

Linkuri sursă:


Comentează:







Distribuie:

ActiveWatch este o organizație de drepturile omului care militează pentru comunicare liberă în interes public. Programul FreeEx al ActiveWatch beneficiază de o finanțare în valoare de 74 702 euro prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România (www.fondong.fdsc.ro), și de 8 400 de dolari din partea IFEX pentru proiectul “Harta Interactivă a Libertății de Exprimare” (implementat în perioada mai 2014 – iunie 2015).
Pentru informații oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesați www.eeagrants.org.
Pentru mai multe informații despre rețeaua IFEX accesați www.ifex.org.
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a granturilor SEE 2009-2014 sau a IFEX.