Retragerea licenței postului OTV

27 Mar 2012
Municipiul București, Municipiul București, Romania

Categorii:

Din partea autorităților  |  TV

Descriere:

Deciziile CNA în privința postului OTV au fost printre cele mai controversate. De-a lungul primăverii și verii anului 2012, CNA a decis în mai multe rânduri înjumătățirea licenței postului drept sancțiune pentru publicitatea politică făcută de OTV Partidului Poporului – Dan Diaconescu (PPDD). Licența expira în aprilie 2013. Patronul postului și vedeta postului de televiziune, Dan Diaconescu susține că nu este membru al partidului, acesta purtând numai numele său[1]. În aceeași perioadă, postul a intrat în insolvență. OTV a contestat în instanță deciziile CNA de înjumătățire a licenței, obținând suspendarea aplicării acestora până la o sentință definitivă a instanței. În ianuarie 2013 CNA a retras licența postului OTV pe motiv că nu a făcut dovada achitării unor amenzi aplicate de CNA în intervalul legal de 6 luni. Decizia a fost contestată de OTV, dar Curtea de Apel București a respins acțiunea[2].

Societatea care deține licența OTV, Ocram Televiziune, a obținut în instanță, în vara lui 2012, calitatea de „consumator captiv în raport cu CNA” până când licența acordată pentru OTV ar fi expirat. Noul președinte al CNA, Laura Georgescu a apreciat că respectiva decizie a instanței constituie un abuz[3]. Potrivit Legii privind procedura insolvenței, art. 3 pct.32, „prin consumator captiv se înțelege consumatorul care, din considerente tehnice, economice sau de reglementare, nu poate alege furnizorul”. CNA nu are raporturi comerciale cu radiodifuzorii cărora le acordă licențe de funcționare, decizia instanței constituind o interpretare abuzivă a legii. CNA a introdus recurs, dosarul fiind în pronunțare la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

 

Susa : Raportul FreeEx "Libertatea presei în România 2012" publicat de ActiveWatch


[1]„OTV a primit cea mai drastică pedeapsă de la CNA: mai poate emite până la 28 septembrie 2012, din cauza publicității politice”, Costin Ionescu, HotNews.ro, 27 martie 2012.

 

[2]„Cererea de anulare a hotărârii CNA de retragere a licenţei OTV, respinsă de Curtea de Apel  Bucureşti”, Cătălin Lupășteanu , Mediafax.ro, 3 aprilie 2013.

 

[3]„Războiul OTV-CNA, frontul legal: Cum a ajuns o sentință <> să arunce în aer raporturile dintre postul lui Dan Diaconescu și forul audiovizual”, Costin Ionescu, HotNews.ro, 23 ianuarie 2013.

 

Linkuri sursă:


Comentează:







Distribuie:

ActiveWatch este o organizație de drepturile omului care militează pentru comunicare liberă în interes public. Programul FreeEx al ActiveWatch beneficiază de o finanțare în valoare de 74 702 euro prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România (www.fondong.fdsc.ro), și de 8 400 de dolari din partea IFEX pentru proiectul “Harta Interactivă a Libertății de Exprimare” (implementat în perioada mai 2014 – iunie 2015).
Pentru informații oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesați www.eeagrants.org.
Pentru mai multe informații despre rețeaua IFEX accesați www.ifex.org.
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a granturilor SEE 2009-2014 sau a IFEX.