Ziarul Curentul nu mai călătorește cu CFR Călători

17 Jul 2012
Municipiul București, Municipiul București, Romania

Categorii:

Economice  |  Din partea altor instituții/ persoane  |  Print

Descriere:

În luna iulie 2012, CFR Călători, companie al cărei unic acționar este statul român, a reziliat contractul de distribuție încheiat cu ziarul Curentul, invocând faptul că publicația ar fi făcut „propagandă politică” și ar fi promovat „mesaje indecente și instigatoare la adresa instituțiilor statului”, potrivit unei adrese trimise de companie, publicate pe rețelele de socializare. Notificarea companiei CFR Călători (semnată de Director - Ecaterina Pricope, Șef Divizie Comercial – Leonte Florian, Șef Divizie Exploatare – Fabian Viorel, Șef Birou Juridic – Cerchez Ioan) susține că ziarul Curentul ar fi încălcat obligațiile contractuale asumate, prin publicarea, în datele de 5, 9 și 11 iulie 2012, a unor materiale „ce au conotație de propagandă politică și care conțin mesaje indecente și instigatoare la adresa instituțiilor statului român”.

Mirela Iacob, Directorul General al ziarului Curentul, a declarat că publicația nu a semnat nici un contract care să îngrădească în vreun fel libertatea de exprimare a jurnaliștilor. Potrivit directorului publicației, restricțiile invocate de CRF Călători pentru rezilierea contractului se referă, în realitate, strict la rubricile destinate materialelor informative puse la dispoziție de S.N.T.F.C. CFR Călători, în baza contractului de distribuție încheiat, fără a avea efect asupra conținutului editorial al ziarului, în ansamblu. În aceste condiții, reprezentanții ziarului Curentul și-au anunțat intenția de a acționa în instanță decizia CFR Călători de reziliere a contractului de distribuție.

Contactat de ActiveWatch, Ștefan Roșeanu, Directorul general CFR Călători, a transmis un punct de vedere potrivit căruia „CFR Călători nu a dorit și nu dorește să cenzureze vreun mesaj politic, social sau economic și nici să îngrădească accesul la informație al cetățenilor țării”. Totodată, Roșeanu a precizat că „există o asociere de imagine și conținut între orice publicație distribuită în trenurile CFR Călători și societatea CFR Călători” și că anumite articole din Curentul ar fi încălcat o prevedere contractuală potrivit căreia „Prin conținutul lor, materialele realizate în baza prezentului contract nu vor face niciun fel de propagandă de natură politică sau religioasă, nu vor conține mesaje obscene, indecente și/ sau instigatoare la violență precum și reclame la arme, muniții, droguri, țigări sau alcool, nu vor contraveni intereselor SNTFC CFR Călători SA și nu vor face concurență neloială activității specifice CFR Călători”[1].

 

Sursa: Raportul FreeEx "Libertatea presei în România 2012" publicat de ActiveWatch


[1] „Suspiciuni de cenzură politică exercitată de CFR Călători/ UPDATE: Poziția CFR Călători”, ActiveWatch.ro, 17 iulie 2012.

 

Linkuri sursă:


Comentează:







Distribuie:

ActiveWatch este o organizație de drepturile omului care militează pentru comunicare liberă în interes public. Programul FreeEx al ActiveWatch beneficiază de o finanțare în valoare de 74 702 euro prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România (www.fondong.fdsc.ro), și de 8 400 de dolari din partea IFEX pentru proiectul “Harta Interactivă a Libertății de Exprimare” (implementat în perioada mai 2014 – iunie 2015).
Pentru informații oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesați www.eeagrants.org.
Pentru mai multe informații despre rețeaua IFEX accesați www.ifex.org.
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a granturilor SEE 2009-2014 sau a IFEX.