Jurnalist concediat „la comandă”, de 1 aprilie, în dosarul Horea Uioreanu

2 Jun 2014
Cluj

Categorii:

Etică (abateri deontologice)

Descriere:

Dosarul deschis în mai 2014 în care Horea Uioreanu, fostul președinte al Consiliului Județean Cluj, este acuzat că a pretins și a primit mită din contractele derulate din fonduri publice conține detalii despre folosirea presei pentru denigrarea unui funcționar, precum și hărțuirea unui jurnalist care a relatat despre licitațiile organizate de CJ Cluj pentru derularea unor lucrări publice, licitații care ulterior au făcut obiectul anchetei DNA.

Potrivit procurorilor, grupul format în jurul lui Uioreanu a comandat articole de presă denigratoare la adresa arhitectului şef al CJ Cluj, Claudiu Salanţă, care constatase diferite ilegalități și nereguli în efectuarea unor lucrări finanțate din bani publici. Conform rechizitoriului, oamenii de afaceri și înalții funcționarii implicați în acest contract au exercitat presiuni asupra altor funcționari „în special pentru a se evita devoalarea situației existente și declanșarea unui scandal mediatic”[1]. Aceste presiuni au constat inclusiv în publicarea în presa locală a unor articole denigratoare[2] la adresa arhitectului şef, în care era acuzat de conflict de interese[3].

De asemenea, Uioreanu ar fi făcut presiuni pentru demiterea unui jurnalist de la Ziua de Cluj care a relatat pe 31 martie 2014 despre una din licitațiile trucate ale CJ Cluj. În urma publicării articolului, președintele CJ Cluj l-a contactat pe Octavian Hoandră, directorul publicației, pentru a avea o întâlnire. După această întâlnire ce a avut loc pe 1 aprilie, articolul menționat a fost eliminat de pe site-ul publicației, iar autorul a fost concediat[4].

Sursa: Raportul FreeEx "Libertatea Presei in România 2014 - 2015" publicat de ActiveWatch


[1]  „Interceptări DNA: Horea Uioreanu ținea evidența mitei la tabel, în format electronic: Total cât îi? Îmi spunea că un miliard”, V.M., HotNews.ro, 31 mai 2014.

[2]  „Uioreanu merge pe mâna lui Salanță”, MonitorulCJ.ro, 28 aprilie 2014.

[3]  „Dosarul <>. Șeful CJ Cluj ținea evidența șpăgilor primite într-o agenda. Stenograme”, Biro Attila, Gândul.info, 31 mai 2014.

[4]  „Rechizitoriul în cazul Uioreanu: Procurorii susțin că președintele CJ Cluj ar fi făcut presiuni pentru demiterea unui jurnalist de la Ziua de Cluj”, Alina Neagu, HotNews.ro, 2 iunie 2014.

 

Linkuri sursă:


Comentează:







Distribuie:

ActiveWatch este o organizație de drepturile omului care militează pentru comunicare liberă în interes public. Programul FreeEx al ActiveWatch beneficiază de o finanțare în valoare de 74 702 euro prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România (www.fondong.fdsc.ro), și de 8 400 de dolari din partea IFEX pentru proiectul “Harta Interactivă a Libertății de Exprimare” (implementat în perioada mai 2014 – iunie 2015).
Pentru informații oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesați www.eeagrants.org.
Pentru mai multe informații despre rețeaua IFEX accesați www.ifex.org.
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a granturilor SEE 2009-2014 sau a IFEX.