Presa finanțează un consilier prezidențial

8 Jul 2014
Bucuresti

Categorii:

Print  |  Etică (abateri deontologice)

Descriere:

Conform propriei declarații de avere[1], fostul purtător de cuvânt al Administrației Prezidențiale în mandatul Băsescu, Bogdan Oprea, a încasat aproximativ 27.500 de euro din drepturi de autor de la ziarul Adevărul. Conform unei monitorizări făcută de site-ul luju.ro, Oprea a publicat în anii 2013 și 2014 trei articole în ziarul Adevărul[2]. Contactat de Paginademedia.ro, Bogdan Oprea a declarat că suma reprezintă activități de drepturi de autor, pe care le-a trecut în declarația de avere, așa cum cere legea, că este vorba de un contract încheiat perfect legal și a refuzat să răspundă la alte întrebări legate de acest subiect[3].

 

Sursa: Raportul FreeEx "Libertatea Presei in România 2014 - 2015" publicat de ActiveWatch


[1]  Declarație de avere Bogdan Oprea, Luju.ro, 8 iulie 2014.

 

[2]  „Studiu de caz pentru DNA”, George Tarâță, Luju.ro, 8 iulie 2014.

 

[3]  Purtătorul de cuvânt al președinției, contract de 28.000 de euro pentru patru articole pe blogurile Adevărul”, Petrișor Obae, Pagina de Media, 10 iulie 2014.

 

Linkuri sursă:


Comentează:







Distribuie:

ActiveWatch este o organizație de drepturile omului care militează pentru comunicare liberă în interes public. Programul FreeEx al ActiveWatch beneficiază de o finanțare în valoare de 74 702 euro prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România (www.fondong.fdsc.ro), și de 8 400 de dolari din partea IFEX pentru proiectul “Harta Interactivă a Libertății de Exprimare” (implementat în perioada mai 2014 – iunie 2015).
Pentru informații oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesați www.eeagrants.org.
Pentru mai multe informații despre rețeaua IFEX accesați www.ifex.org.
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziția oficială a granturilor SEE 2009-2014 sau a IFEX.